Вітаю Вас


на персональному блозі майстра виробничого навчання

Бондар Ганни Вікторівни


з професії: Діловод. Адміністратор. Касир (установи)

пʼятницю, 10 жовтня 2014 р.

Трохи про професію діловода, які його обов'язки, та історія діловодства.

Діловод – це особа, яка приймає, надсилає і сортує документи, листи та інші ділові папери за ступенем важливості; веде їх облік і контроль у спеціальних журналах; готує матеріали для керівника.
Діловод на підприємстві виконує наступні завдання:
  • приймає, реєструє кореспонденцію  і направляє її у структурні підрозділи;
  • відповідно до резолюцій керівника передає на виконання, оформляє реєстраційні карти;
  • відправляє відповідну документацію адресатам;
  • веде картотеку обліку проходження документальних матеріалів, здійснює контроль за їх виконанням;
  • видає необхідні довідки щодо зареєстрованих документів;
  • систематизує і зберігає документи, здає матеріали до архіву;

Розвиток діловодства сягає у давнину і пройшов кілька етапів. Створення та розвиток писемності у світі призвели до того, що з'явились угоди, які укладались між племінними та державними утвореннями, торгівельні угоди та інші господарські дії фіксувати письмово, надаючи їм правового характеру та зберігаючи інформацію, як на державному рівні, так і в приватних структурах. Першими письмовими документами, знайденими археологами, були тексти законів. Вони вибиті на кам'яному стовпі клинописом і відносяться до часу правління давньовавілонського царя Хаммурапі (1792-1750pp. до н.е.). Знайдені також договори між країнами, закони, звіти про будівництво, доноси чиновників, повідомлення розвідників про стан справ у сусідніх країнах, листи, скарги, договори, бухгалтерські книги тощо. мову, широкому застосуванні комп'ютерних систем оброблення та друкування документів, необхідності дотримання вимог чинних державних стандартів у цій галузі, впровадження раціональних прийомів роботи.
Як засвідчують історичні дані, процедура затвердження документа печаткою на глиняних табличках була розповсюдженою, що дало дослідникам підставу зробити висновок про наявність цього атрибуту майже в усього населення Стародавнього Сходу, окрім найбідніших верств. Подібні факти говорять про розуміння тогочасними поколіннями важливості культури документування та засвідчення документів, оскільки на знайденій у Стародавньому Вавилоні.


Динамічного розвитку діловодство набуло після винайдення паперу. Наприклад, у Давньому Римі було уведено правило чітко писаних законів. Складання зафіксованих на папері законів та правил було також головною вимогою учасників народних повстань, при цьому, щоб документ мав юридичну силу, від справочинця вимагалась абсолютна точність формулювань та досконале знання форми документа. Toж, як свідчить історія, перші документи складались саме для фіксації законів та міждержавних угод.й табличці занотовані факти втрати і печатки власниками .
Для належного виконання своїх обов’язків, діловод повинен мати такі індивідуально-психологічні особливості:
  • здатність до тривалої концентрації уваги;
  • хороша довготривала і оперативна пам'ять;
  • емоційна стійкість;
  • висока перешкодостійкість;
  • толерантність до численних контактів;
  • навики ділового спілкування;
  • конструктивне сприйняття критики на свою адресу.
Діяльність не рекомендується людям, які страждають на захворювання: органів дихання (бронхіальна астма, туберкульоз та ін.); серцево-судинної системи (порок серця, гіпертонія та ін.); нервової системи (неврози, менінгіт, пухлини та ін.).
Сьогодні діловодство охоплює діяльність кожного підприємства, установи, організації, складно знайти організацію, в якій би не застосовувались ті чи інші документи або системи документів, тому спеціалісти в галузі документообігу зі знанням сучасної оргтехніки завжди потрібні. Фахівці можуть займати на підприємствах та установах наступні посади: інспектор з кадрів; керуючий справами; референт; секретар адміністративний тощо.






Немає коментарів:

Дописати коментар