Цікавий урок виробничого навчання.
У понеділок я провела цікавий урок виробничого навчання. Темою якого було: Локальні та глобальні мережі. Відкриття і перегляд Web-сторінок. Пошук і копіювання в мережі. Робота з пошуковою системою.
Завдання для учнів було таким: знайти в мережі інтернет інформацію яка була подана в картці-завданні. Наприклад, запитання таке: Загадка Леонардо да Вінчі
— Джоконда (портрет Мони Лізи).
Одна із учениць групи №13 Надя Шкарупінська знайшла досить цікавий матеріал по цій темі і я хочу ним з вами поділитись.
Леонардо
да Вінчі — найвидатніший учений та живописець епохи Відродження, скульптор,
інженер й архітектор, геній усіх епох. Один із найвидатніших його творів —
портрет Джоконди (Мони Лізи).
Леонардо першим винайшов
багато досягнень цивілізації, здійснити які вдалося тільки незадовго до наших
днів. Йому належать перші креслення повітряно-літального апарату, рухомих
механізмів, складна система подання води у каналізації та багато іншого.
Великий
учений за життя говорив загадками й осипав сучасників метафоричними пророцтвами,
писав лівою рукою справа наліво, перевертаючи букви в дзеркальному
відображенні. Леонардо не підписував своїх творів, але залишав на них
пізнавальний знак — птаха, що злітає. Деякі його твори несподівано виявляються
через століття.
Окрім
численних загадок і ребусів, Леонардо створив геніальний і неймовірно
загадковий портрет — портрет Джоконди (Мони Лізи). Глядачі, дивлячись на
зображення, по-різному сприймають її відчуття, і неможливо однозначно
охарактеризувати внутрішній стан цієї жінки. Незбагненним залишається те, що
криється за незвичайною технікою, використаною в портреті — адже головна його
загадка в непоясненному виразі обличчя, в незрозумілій усмішці, яка ніби
вислизає.
Загальне визнання
Саме художники
були першими шанувальниками «Джоконди» Леонардо да Вінчі. Живопис XVI століття
буквально наповнена слідами впливу «Мони Лізи». Взяти, наприклад, великого
Рафаеля: він ніби захворів картиною Леонардо, риси Джоконди можна вловити і в
портреті флорентінкі, в «Дамі з єдинорогом», і що найдивніше, навіть у
чоловічому портреті Бальдасара Кастільоне. Леонардо, сам того не підозрюючи,
створив наочний посібник для своїх послідовників, які відкривали для себе
багато нового в живописі, беручи за основу портрет «Мони Лізи».
Хто позував для портрета?
Єдиним підтвердженням того, як йшло створення портрета, є слова Джорджо Вазаві, який стверджує, що на картині зображена дружина Франческо Джокондо, флорентійського магната, 25-річна Мона Ліза. Він каже, що поки да Вінчі писав портрет, навколо дівчини постійно грали на лірі і співали, а придворні блазні підтримували гарний настрій, саме через це посмішка Мони Лізи настільки ніжна і приємна.
Але існує чимало доказів того, що Джорджо помилявся. По-перше, голову дівчини покриває траурна вдовина вуаль, а Франческо Джокондо прожив довге життя. По-друге, чому Леонардо не віддав портрет замовникові?
Відомо, що художник не розлучався з портретом до самої смерті, хоча йому пропонували великі на той час гроші. У 1925 році мистецтвознавці припустили, що портрет належить коханці Джуліано Медічі - вдові Констанца д'Авалос. Пізніше Карло Педретті висунув інший варіант: це може бути Паціфіки бандана, інша коханка Педретті. Вона була вдовою іспанського дворянина, була добре освіченою, мала веселу вдачу і прикрашала своєю присутністю будь-яку компанію.
Відомо, що да Вінчі
захоплювався трьома книжками – сонетами Буркіелло, «Жартами» Поджіо та
Манганелло. Він любив читати нецензурні вуличні вірші. Дослідники вважають, що
холодна усмішка – це маска, завдяки якій митець ховався від світу.
Розкрита таємниця посмішки Мони
Лізи
Таємниця посмішки Мони Лізи не дає спокою всім, хто коли–небудь її бачив в живу. Загадкою заворожливої картини Леонардо да Вінчі завжди цікавилися і вчені. А недавно дослідники зробили сенсаційну заяву – секрет Джоконди розкритий.
Про це повідомляє Main Ukraine
Друга картина, яка передувала портрету
Мони Лізи і
називалася La Bella Principessa
(“Прекрасна принцеса“) показує, як да
Вінчі навмисно створив оптичну ілюзію,
щоб обдурити глядачів, повідомило видання Daily Mail.
Дослідники з
Університетів Шеффілда і Сандерленда вивчили
ранню картину майстра,
щоб розгадати секрет
створення “невловимої посмішки“.
Саме по роботі La Bella Principessa вдалося
встановити, що геній да Вінчі,
відомий також відмінним знанням анатомії і механіки,
використовував свої пізнання для створення
шедевра.
Геніальний да
Вінчі вмів настільки майстерно накладати мазки і
змішувати кольори, що мимоволі впливав
на переферійного зір людини. Саме ця оптична ілюзія
і змушувала людей
тривожно вдивлятися в обличчя Мони
Лізи.
Тобто особливо
накладені тіні навколо очей і
рота Джоконди візуально змінюються залежно від кута,
під яким людина
дивиться на картину.
Ця техніка
називається сфумато і завжди використовувалася
художниками, але ще ніхто не
зміг досягти в цьому такої
ж майстерності, як її винахідник
– да Вінчі.
Використавши рентгену
вчені встановили, що майстер був
здатний завдавати шари фарби товщиною
всього в пару
мікрон, а загальна
товщина шару не перевищувала 30–40
мікрон. Також вони не виявили
на дошці жодного
мазка або відбитку пальців.
Цікаво почитати про новинки у роботі своїх колег.....Наснаги Вам, Ганно Вікторівно і ентузіазму у такій нелегкій роботі викладача
ВідповістиВидалити